Vårt varumärke
Genom vår vision, affärsidé och prisfilosofi jobbar vi ständigt mot att bli världens bästa shoppingupplevelse som överträffar kundens förväntningar vid varje besök.
Vision
Vår vision är att skapa världens bästa shoppingupplevelse. Det gör vi genom att hela tiden utveckla vår destination med shopping som huvudattraktion. För att skapa en shoppingupplevelse utöver det vanliga erbjuder vi även mat, boende, aktiviteter, happenings och evenemang. Vi strävar hela tiden efter att blir lite bättre på det vi gör varje dag.
Uppdraget
Vårt uppdrag är att överträffa kundens förväntningar. Våra kunder kommer till oss med en förväntning om att shoppa smart och göra en bra affär. Vårt mål är att göra det där lilla extra som gör att kunden reser hem med överträffade förväntningar. Med service och vänligt bemötande som självklara inslag skapar vi en varaktig relation med våra kunder.
Affärsidé
Vår affärsidé är att sälja allt som får plats i en bil till oslagbara priser. Shoppingen är reseanledningen och med ett välfyllt sortiment som både underlättar i vardagen men även sätter guldkant på tillvaron utvecklar vi vår destination. Vi har sedan starten en tydlig prisfilosofi, vilket går ut på att vi alltid ska ha marknadens bästa erbjudande. Med varor till låga priser, alla dagar, året om skapar vi en ärlig prissättning där kunden vet att det alltid är värt ett besök i vårt gula varuhus.
Prisfilosofi
Gekås prisfilosofi grundar sig på liten marginal och ärlig prissättning varje dag året om, vilket gör att vi alltid har bra priser. På Gekås har vi aldrig lockvaror, kampanjer, rea, ”black friday” eller ”cyber monday”. Vi höjer inga priser för att till exempel bygga ut varuhuset; Gekås använder alltid sina egna sparade pengar till att återinvestera i företaget.