Nyheter
13 november 2024
I varuhuset: Härproducerat från Wapnö gård
I varuhuset: Härproducerat från Wapnö gård
Wapnö är en gård med anor ända tillbaka till 1300-talet. Idag bedriver man ett modernt jordbruk på plats med eget mejeri och bryggeri, spannmålsproduktion, gårdsbutik, restaurang och ett litet gårdshotell. Allt i ett hållbart kretslopp som tar hänsyn till djur och natur.
Vapnödalen är belägen på den halländska landsbygden, strax utanför Halmstad. Den sträcker sig längs Nyårsåsen över slätten mot höjderna vid Galgberget. Norrut tar dalen slut vid samhället Holm och söderut finns havet som för 10 000 år sedan sköljde sina vågor över dalen. Platsen vilar med andra ord på gammal sjöbotten som under årens lopp förvandlats till bördig odlingsmark. Och tack vare ett stort utdikningsprojekt i dalen, som sysselsatte mängder av människor under 1800-talet, kunde ytterligare mark torrläggas och bidra till ideala förhållanden för odling och djurhållning. I centrum för detta bördiga landskap står Wapnö gård, eller slott som det faktiskt är tack vare vallgraven som en gång omringade byggnaden.– Det har bedrivits jordbruk och även mjölkproduktion på gården i alla tider. Men i början av 1990-talet tillträdde vår nuvarande vd Lennart E Bengtsson som, efter några år på Wapnö, såg potentialen att behålla mjölken vi producerar och förädla den själva. Så 1998 startade vårt gårdsmejeri, vilket blev startskottet för Wapnö som livsmedelsproducent med eget varumärke, berättar Paulina Stenman, kvalitets- och kommunikationsansvarig på Wapnö.
På BB-avdelningen föder korna sina kalvar på mjuk och ren halmbädd. Hit kan gårdens besökare komma och se hur djuren har det.
Gårdens eget kretslopp
Under åren har ett modernt lantbruk vuxit fram och sysselsätter idag 75 personer i verksamhetens olika delar. Och delarna är flera! Wapnö har mejeri och bryggeri på gården, ekologisk spannmålsodling med grödor som mals till mjöl lokalt och eget nötkött. Gårdens djur är frigående året runt och betar på marker runt omkring under sommarhalvåret.– Vi har totalt 3 000 hektar mark som vi brukar varav spannmålsodling upptar 1 500 hektar och resterande används som betesmark och för vallodling, vilket försörjer gårdens kor med foder. Marknadsområdet för Wapnös produkter sträcker sig från Malmö i söder till Stenungsund i norr och till de västra delarna av Småland, samt Stockholm, säger Paulina.Och att Wapnö bedriver just dessa utvalda verksamheter är ingen slump. De har nämligen utvecklat ett unikt kretslopp som går under den egna märkningen ”Härproducerat”. Varje produktionskedja är en viktig del av det större kretsloppet där syftet är att varje del ska bidra till nästa, och att gården ska ta vara på och förädla allt den producerar. Gårdens kor äter foder från marken man odlar, deras mjölk blir till livsmedel av alla de slag och deras gödsel tas tillvara och omvandlas till ny energi i Wapnös egen biogasanläggning. I anläggningen produceras också högvärdig växtnäring som hjälper både åkrar och växthus att ge rikliga skördar.– Biogasen är en väldigt viktig del av Wapnös klimatkompensation. Tack vare den kan vi leverera mjölk som har 70 procent lägre växthusgasutsläpp jämfört med en genomsnittlig, svensk mjölkgård. Dessutom har vi inga transporter mellan gård och mejeri. Mjölken rinner direkt från mjölkningskarusellen och in till mejeriet. Det är en sträcka på 30 meter ungefär, berättar Paulina.
Besöksmål för familjen
På Wapnö finns 3 500 kor, varav 1 200 är mjölkande. Tillsammans producerar de 25 000–30 000 liter mjölk per dygn som förädlas och blir till drygt 50 olika mejeriprodukter. Från mjölk, grädde, kvarg och gräddfil till smör, ost och kärnmjölk.– Vi har en gårdsbutik som säljer många av de egenproducerade produkterna. Du kan köpa kött från våra egna djur över disk, sedan har vi Wapnömjölet, drycker från bryggeriet och ett stort urval mejeriprodukter. Och butiken har förstås många andra lokala livsmedel i sortimentet också, berättar Paulina.Unikt för Wapnö är att alla är välkomna att besöka gården och titta runt på egen hand. Via visningsfönster kan besökarna titta in till korna och kalvarna på den så kallade BB-avdelningen, se mejeriet och mjölkningskarusellen.– Vi värnar om att vara en öppen gård som alla kan besöka och där människor kan se på nära håll var maten kommer ifrån, säger Paulina.
I Gekås mejerikyl
Wapnö levererar idag ett urval mejeriprodukter till Gekås Ullared. Sortimentet varierar efter säsong och besökarna kan hitta allt från grädde och gräddfil till yoghurt i olika smaker, både klassisk och laktosfri, på varuhusets livsmedelsavdelning.– Att Wapnös produkter finns i Gekås sortiment är både roligt och värdefullt för oss. Där når vi ut både till kunder som redan känner till oss och till nya konsumenter från hela Sverige. Det är en bred publik som får chans att upptäcka både vårt utbud och vår filosofi kring hållbarhet och kretslopp i produktionen, säger Paulina.
Paulina Stenman, kvalitets- och kommunikationsansvarig på Wapnö, rekommenderar alla att besöka gården och se verksamheten på nära håll.
12 november 2024
Lördag 9 november slår alla rekord för Gekås Ullared
Lördag 9 november slår alla rekord på Gekås Ullared
Årets julhandel fortsätter att slå rekord på Gekås Ullared! Lördag 9 november gav en otrolig toppnotering när varuhusets besökare shoppade för hela 50,8 miljoner kronor. ”Detta är ett kvitto på att vårt koncept med lågpris 365 dagar om året verkligen flyger!”, konstaterar Patrik Levin, vd på Gekås Ullared.
För andra veckan i rad nådde shoppingen nya rekordnivåer på Gekås Ullared. Lördag 9 november besökte 23 200 kunder varuhuset som tillsammans shoppade för 50,8 miljoner kronor. Det är en rejäl ökning från förra årets rekord på 47,4 miljoner kronor. – Förra veckan slog vi veckorekord med en försäljning som för första gången passerade 200 miljoner. Att direkt följa upp det med ett dagsrekord som spränger 50 miljonersvallen känns otroligt kul, säger Patrik Levin, vd på Gekås Ullared. – Detta är ett kvitto på att vårt koncept med lågpris 365 dagar om året verkligen flyger. När övriga handeln kämpar är det angenäma problem att vi på Gekås behöver köpa in ytterligare 5 000 kundvagnar och trolla fram fler parkeringsplatser till toppdagarna, säger Patrik. Förutom försäljningsrekord i varuhuset passade kunderna också på att äta gott under shoppingturen. Sammanlagt serverade Gekås nio restauranger mat och fika för 1,8 miljoner kronor. Och störst av alla var Restaurangen på Plan 3 som serverade 5 777 maträtter under dagen vilket ger ett snitt på 1 rätt var femte sekund. Samtidigt drog Gekås boendeanläggning in 800 000 kronor under rekorddagen. Allt som allt sålde destinationen för 53,4 miljoner under lördagen.– Vårt mål är att vara världens bästa lågprisdestination, säger Patrik. Förutom shopping med rätt varor till lägst pris ska vi erbjuda mat, boende, aktiviteter och underhållning med samma prisfilosofi. Det ger kunden en oslagbar upplevelse som bara går att hitta hos oss!
08 november 2024
Höstlovet gav shoppingrekord för Gekås Ullared
Höstlovet gav shoppingrekord för Gekås Ullared
Höstens shoppingsäsong har redan levererat rekordförsäljning för Gekås Ullared. För första gången i företagets historia uppgick försäljningen i varuhuset till över 200 miljoner på en vecka. ”Det är fantastiskt att se hur varuhuset lockar kunder i alla åldrar under höstlovsveckan!”, säger Patrik Levin, vd på Gekås Ullared.
Under höstlovet vecka 44 slog Gekås Ullared nytt rekord när kunderna shoppade för sammanlagt 202 miljoner kronor i varuhuset. Det var en finputsning av det tidigare veckorekordet på 191 miljoner kronor från oktober 2023. Den totala försäljningen under oktober månad landade på 790 miljoner.
– Vi är otroligt glada och stolta! Det är fantastiskt att se hur varuhuset lockar kunder i alla åldrar under höstlovsveckan. Vi skapar Sveriges roligaste shopping genom att erbjuda en plats där människor kan umgås, samtidigt som de shoppar allt de behöver till lägsta pris, säger Patrik.
– Vi ser i försäljningsstatistiken att varukategorier som barnkläder, leksaker och livsmedel ligger i topp. Vi sålde bland annat ofattbara 8,3 ton lösgodis under veckan, säger Patrik.
Även Gekås Ullareds boendeanläggningen med hotell, stugby och camping gjorde sin bästa höstvecka någonsin med intäkter på 5,3 miljoner kronor under höstlovsveckan. Destinationens nio restauranger slog också höstrekord med en försäljning som landade på 8,4 miljoner kronor.
– Vi har verkligen fantastiska medarbetare i destinationens alla verksamheter! Rekorden firar vi alltid tillsammans och det kommer vi så klart att göra även denna gång.
06 november 2024
Välkommen in till Gekås egen Glasögonfabrik
Välkommen in till Gekås egen Glasögonfabrik
Glasögonfabriken i Ullared är ett självklart stopp för den som är sugen på nya glasögon. Nu är fabriken dubbelt så snabb, butiken mer välsorterad än någonsin – och priserna troligen lägst i Sverige.
I Glasögonfabriken, som ägs och drivs av Gekås Ullared och ligger på övervåningen i Gallerian, har det hänt en hel del de två senaste åren. Den största förändringen syns inte för kunderna, men den märks.– Vi har installerat ytterligare en helt ny maskinpark. När vi haft driftsstopp tidigare har det kunnat orsaka förseningar, men med dubbla produktionslinor har vi säkrat upp leveranstiden. Och det är ju framför allt den som skiljer oss från andra optiker, säger Veronika Cedercrantz som är butikschef för Glasögonfabriken.
Bland årets stora glasögontrender finns allt ifrån osynliga borrgarnityr till kraftiga bågar som gärna får ha tonat glas som är mörkare upptill och ljusare nedtill.
En oslagbar affärsidé
För det är ju oöverträffat: erbjudandet om att få dina glasögon samma dag som du provat ut dem, allt tack vare att slipning och montering sker på plats i butiken. Medarbetarna har också blivit fler och internutbildats så att de är ännu mer kunniga på sortimentet och vad som passar kunden bäst.– Vi vill att kunderna ska känna sig trygga och omhändertagna när de är hos oss, säger Veronika.Att kunderna är nöjda märker hon och hennes kollegor varje dag.– Det märks framför allt för att kunden kommer tillbaka. Hos oss får du halva priset om du köper ytterligare upp till fyra bågar inom 90 dagar, och det gör många, säger Veronika.
Något för alla stilar
Sortimentet har också fått sig ett ansiktslyft. I butiken finns alltid över 6 000 trendiga och klassiska bågar. Flera gånger per år uppdateras sortimentet med senaste nytt från en mängd olika märken som till exempel Marc Jacobs, Guess, Lacoste, Karl Lagerfeld och Carrera, som hänger sida vid sida med renodlade glasögonmärken. På hyllorna samsas välkända varumärken med särskilt prisvärda alternativ.Och på tal om prisvärt: ja, det är det förstås. På Glasögonfabriken finns endast sex prisgrupper på bågar, från 300 kronor och uppåt. Därefter tillkommer pris för glasets slipning och eventuella tillval, men oavsett är priset lågt jämfört med andra optikbutiker. Det gör att kunderna väljer på ett annat sätt, tror Veronika.– Eftersom vi har halva priset om man köper fler bågar kan många kosta på sig att välja flera olika. Det är enkelt och roligt att uppdatera glasögongarderoben hos oss!Det är inte ovanligt att en kund köper tre par glasögon, kanske ett par för daglig användning, ett par att ha vid datorn och ett par slipade solglasögon. Förra året såldes över 16 000 bågar. Toppnoteringen är över 100 par glasögon på en dag – i vanliga fall är det ungefär 70.
Har du bokat tid hos Glasögonfabriken? Kom då i riktigt god tid så hinner du välja bågar i lugn och ro och sparar på så sätt tid efter din synundersökning eller styrkekontroll.
Glasklara trender
Är du nyfiken på Glasögonfabrikens utbud och service går det bra att boka tid på telefon eller på webben, eller komma förbi och boka eller chansa på en drop-in-tid.– Det är jättebra om du är lite förberedd när du kommer, och kom gärna lite innan den bokade tiden och kika på sortimentet. Fråga dig själv: Vad är det jag ska se? I vilka situationer är det som synen inte riktigt funkar idag? Är det vid datorn, i bilen, när jag läser? Det är viktiga frågor att ställa sig för det finns en mängd olika designer på glasen beroende på vad du vill se, säger Veronika.
Veronika CedercrantzSom butikschef på Glasögonfabriken är det Veronika Cedercrantz som, tillsammans med sitt team, ser till att kunderna får kvalitetsglasögon till lägsta pris, och dessutom med leverans inom bara några timmar.
29 oktober 2024
Fredag hela veckan: Tex&Mex
Fredag hela veckan: Tex&Mex
Beställ en smakrik burrito med bönmix och rawslaw eller komponera din egen tacotallrik med alla klassiska tillbehör från buffén. På Gekås Ullareds nya restaurang Tex&Mex är det fredag hela veckan med fräscha smaker från Mexiko och södra USA på menyn.
I restaurangens dryckesutbud hittar du allt från mexikansk läsk till drinkar som frozen margarita slush med tequila.
Redan innan du kommer in i den nya restaurangen på plan 3 får du en färgstark överraskning. I taket hänger nämligen ett hav av färgglada paraplyer i gult, grönt och rött som välkomnar dig till Gekås Ullareds hetaste nyhet – Tex&Mex: matstället med smakrika rätter och spännande tillbehör med influenser från Mexiko och södra USA.– Vi vill att restaurangen ska vara en extra färgklick och har lagt stort fokus på att skapa en lekfull, rolig och inspirerande miljö, säger Patric Jernberg, affärsområdeschef för Gekås Ullareds restauranger, som tillsammans med sitt team har tagit fram konceptet.Det är den tidigare Kaffebaren som blivit omgjord till en salsasprakande upplevelse för nyfikna smaklökar, såväl stora som små. Förra hösten började planerna smidas på att utveckla varuhusets nuvarande restaurangutbud och när diskussionerna satte igång hamnade tacoidén snabbt i topp.– Vi vill erbjuda våra kunder nya matupplevelser. På så sätt kan vi både göra våra befintliga kunder gladare och lockar nya och gamla besökare till Gekås, säger Patric.
Tacomys med nya smaker
Till Tex&Mex välkomnas du av personalen i entrén som visar dig till ett ledigt bord. Där får du en meny och kan välja bland rätterna, både buffé och à la carte, innan du går fram till disken och beställer din mat. Att möta gästen på det här sättet, med bordsplacering och tryckta menyer, är ett nytt koncept bland restaurangerna inne på Gekås Ullared.– Den här servicen gör att varje sällskap är garanterat ett bord som är anpassat till deras storlek och grupp, vilket gör att fler får chansen att sitta ner och äta i lugn och ro, säger Patric.På menyn finns den populära Tex&Mex-tallriken där du väljer mjukt tortillabröd, tacoskal eller nachos och sedan nötfärs, kyckling eller veganskchili sin carne. Till det ingår klassiska tillbehör som majs, ost, tomat, gurka och sallad. Du kan också köpa till ytterligare tillbehör som gör din matupplevelse ännu lite lyxigare och mer personlig. Dessutom finns det à la carte-rätter, desserter och drinkar.– Allt är gott, men Tex&Mex-tallrik med fajitakryddad kyckling är en av mina favoriter, säger Patric som provsmakat det mesta på menyn, från pulled pork med BBQ-sås till pecannötspaj.
Patric Jernberg, affärsområdeschef, är nöjd med att kunna erbjuda ytterligare ett matkoncept i varuhuset.
Detaljrik & lekfull inredning
För att göra den stora lokalen med 300 sittplatser så mysig och intim som möjligt har vi skapat”rum i rummet” och delat upp restaurangen i tre sektioner med temanamnen fiesta, öken och djungel. Varje sektion har fått sin egen prägel med gröna växter, neonskyltar och roliga detaljer. Som ”Most Wanted”-tavlan med enAI-genererad bild på Gekås vd Patrik Levin i full cowboymundering. Något som blev en kul överraskning, både för Patrik själv,
som upptäckte tavlan när han besökte restaurangen, och för familjen som råkade sitta och äta intill.– De insåg ganska snabbt att ”Han hänger där och sitter här!”, och undrade om de skulle få inkassera belöningen, berättar Patric Jernberg och skrattar gott.En annan rolig inredningsdetalj är väggmålningen med ökenmotiv. Här kan du låna en poncho eller sombrero ur korgen intill och ta en selfie eller knäppa ett familjefoto som ett roligt minne från restaurangbesöket.– Inredningen är till stor del återbrukad. Från bläckfisklamporna som är gjorda av återvunna petflaskor och handflätade palmblad, till soffor och stolar som renoverats av lokala snickare. Det är hållbart både med tanke på miljö och ekonomi.Renoveringen påbörjades vid årsskiftet och fyra månader senare slog Tex&Mex upp portarna.– Det är rekordsnabbt! Men vi kan göra de här förändringarna tack vare att vi har en flexibel organisation och helt fantastiska medarbetare, konstaterar Patric.
Vad sägs om en kryddig burrito fylld med tacofärs, bönmix, rawslaw, guacamole och pico de gallo. Klassiska tillbehör från buffén ingår till alla varmrätter, men du kan också köpa till spännande tillbehör för att maxa din smakupplevelse.
Personlig service i fokus
En av dessa fantastiska medarbetare är Gent Zymeri, 33 år från Falkenberg. Han började på Restaurangen, Gekås klassiska matställe som serverar husmanskost, förra hösten och arbetar nu som serviceledare på Tex&Mex.– Det är roligt och spännande att få vara med och starta något nytt. Tidigare har jag jobbat på olika snabbmatsrestauranger, men här får jag en annan kontakt med gästerna, säger Gent och berättar att han bland annat brukar fråga gästerna om de rest långt.– Jag har faktiskt haft en gäst från USA, men han bodde i Sverige. Han berättade att han älskade mexikansk mat och beställde en burrito som han sedan gav toppbetyg till.I restaurangen finns både kritor och ritpapper till de minsta gästerna, så att mamma och pappa ska kunna slappna av i väntan på maten. Efter att ha gått i varuhuset en hel dag och blivit trött och hungrig ska hela familjen kunna få lite härlig helgkänsla.– Här ska man kunna koppla av och tänka på något annat, och kanske till och med ta en frozen margarita slush. På Tex&Mex kan du få fredagsmys hela veckan, säger Patric och avslöjar att det kommer att hända fler spännande saker på plan 3 framöver.– Vi vill skapa en känsla av en restauranggata med ännu fler koncept häruppe. När du går igenom det stora varuhuset behöver du fylla på energinivåerna för att orka. Vi vill erbjuda ett ännu bredare utbud och skapa restauranger som adderar en upplevelse till shoppingbesöket. Samtidigt som vi vill kunna servera många och fortsätta att vara så effektiva som möjligt. Det är en balansgång och en utmaning, men en kul sådan!
Gent Zymeri, serviceledare, välkomnar gästerna till Tex&Mex med ett leende.
29 oktober 2024
X-mas Collection: Välkommen sköna jul
X-mas Collection: Välkommen sköna jul
”På julafton dansar vi ringdans runt i alla rum!”
Festblåsor i kolabrunt, midnattsblå sammet och glittriga set i svart och silver. Årets X-mas Collection, en minikollektion som släpps i oktober, gläntar på en partypreppad garderob med allt som behövs inför vinterns fester. I Villa Wahlgren tänds ljus och doften av varm glögg sprider sig mellan rummen med guldprydda granar, nötknäppare och pepparkakshus. Här laddar Pernilla inför högtidens alla mingel, fester och middagar. Gärna med julmusik av Michael Bublé eller klassiker med Dean Martin i bakgrunden.– Mitt partyknep är att sminka mig i lugn och ro och inte stressa. På julafton har jag gärna klänning på mig och före julbordet dansar vi ringdans. Runt i alla rum och gärna upp i soffor. Det är en riktig Wahlgrensk tradition!
Den midnattsblå sammetsklänningen är perfekt för nyårsafton och andra festligt uppklädda tillfällen.
Den lilla svarta är ett klassiskt nyckelplagg i garderoben. I Pernillas kollektion hittar du en knäkort omlottmodell med voluminösa ärmar.
29 oktober 2024
Så bidrar Gekås till Sportglädje
Så bidrar Gekås till Sportglädje
Bygden ska leva och alla ska ha en chans att utöva någon idrott. Det är filosofin bakom Gekås Ullareds omfattande sponsring av den lokala idrotten – från knattesport till herrarnas Superettan i fotboll.
Det är fredag kväll och inlandets stolthet, Ullareds IK, har precis vunnit med 4–0 mot BK Viljan hemma i fotbollens division 4. Gekås Ullareds vd Patrik Levin har fått äran att efter matchen dela ut priset Matchens Lirare till Ludvig Karlsson från hemmalaget och Linus Packendorf från motståndarlaget. Han kliver ut på planen och lämnar över priset, en tygkasse med företagets blågula logga innehållande både presentkort och roliga Gekåsprylar.– Det ingår i vårt uppdrag som sponsor att göra sådana här saker. Ullareds IK är ju byns lag, och vi vill ta hand om vår by, så det är självklart att vi sponsrar, berättar han.
Lokal stolthet
Gekås engagemang i Ullareds IK har gett laget fina förutsättningar för att bedriva sin verksamhet. Det betyder chanser att utvecklas, avlöna personal och ha råd med en hemmaanläggning i toppskick, något som inte alltid är självklart för en inlandsklubb som spelar i division 4. Men Gekås Ullared vet hur viktig klubben är för byn, för invånarnas självkänsla och stolthet. Många medarbetare och deras familjemedlemmar har lärt sig spela fotboll i klubben som barn och är fortfarande aktiva både på plan och utanför. Hemmamatcherna är ofta välbesökta evenemang.– Det är ganska enkelt: vi vill ha ett levande, glatt och positivt föreningsliv där alla barn ska kunna delta i olika idrotter. Vi vill framför allt bidra där våra medarbetare och deras barn och barnbarn lever, bor och verkar. Därför blir det naturligt fokus på främst Falkenberg och Varbergs kommun samt lite i Halmstad, säger Patrik.
Warberg IC är en av de lokala innebandyklubbarna i Varberg. Deras verksamhet sträcker sig från innebandylekis för de minsta till dam- och herrlag i Svenska Superligan. Hermanstorps kör- och ridklubb arrangerar bland annat tävlingar i hoppning, fälttävlan och dressyr. Gekås Ullared är huvudpartner till Falkenbergs FF. Bowlingklubben BKF Falkenberg spelar i elitserien med matcher från Boden i norr till Helsingborg i söder.
Sponsring med bredd
Grundtanken är att Gekås Ullared som stor och stark aktör i mellersta Halland har ett ansvar att bidra till att bygden blomstrar. Listan över olika idrottslag som på ett eller annat sätt sponsras av Gekås är därför vid det här laget ganska lång, men framför allt är den bred. Det är allt från topplag i fotboll, innebandy och bowling som siktar på platser i de högsta serierna till skidspår i de närliggande Hallandsskogarna och lokala idrotts- och föreningsevenemang av olika slag. Det lagen på listan har gemensamt är att de är lokala.– Idrotten är inte bara aktiv friskvård, det är också en del av att växa upp där man lär sig att samarbeta, visa hänsyn och att lyssna på ledaren. Tyvärr har många klubbar svårt att överleva idag när människor inte har tid eller möjlighet att ställa upp ideellt som tränare eller styrelseledamot. Jag har själv, som många andra, vuxit upp i föreningslivet och tycker att det är otroligt viktigt att den kulturen och den världen finns kvar. Jag beundrar verkligen alla dessa osynliga vardagshjältar, de som ställer upp ideellt i föreningslivet och bidrar med sin tid och sitt engagemang, säger Patrik.Många kopplar nog Gekås Ullared främst till Falkenbergs FF och Ullareds IK som företaget är huvudsponsor för och där loggan syns stort. Men Patrik Levin betonar att Gekås i första hand inte sponsrar idrotten för att synas eller marknadsföra sig. Det handlar inte om att få pr-valuta för varenda sponsorkrona, utan att hjälpa till där det behövs. Därför kan sponsringen se ut på många olika sätt.– Det kan vara årliga penningbidrag, eller så kan det handla om att klubben har rabatt när de handlar till sin kioskverksamhet i varuhuset. Eller så sponsrar vi en cup, bidrar med nya bollar, fixar vinster till en tävling eller några korvpaket till något speciellt tillfälle.
Nya Ullared Flädje Golfklubb erbjuder shoppingnära golfmöjligheter. Åkulla skidallians erbjuder en härlig vintersportanläggning med belysta dubbelspår, pulkabacke och nybörjarspår i den fina terrängen i Åkulla, en knapp mil från Ullared. Säsongen 2023/2024 fick de titeln ”Årets skidanläggning för längdåkning”. Ullareds IK är byns stolthet och självklart är Gekås Ullared med och sponsrar verksamheten. Orientering med IK Trenne – Ullared.
Utöver herrlag i Superettan och damlag i division 2 har Varbergs BoIS barn- och ungdomsverksamhet från 5 år och uppåt.
Lika för alla
För Gekås Ullared är det viktigt att sponsringen man bidrar med går till att finansiera föreningarnas alla delar, såväl dam- och herrlagen som barn- och ungdomsverksamheten.– För oss är det viktigt att hela verksamheten blir finansierad och att alla får möjlighet att utöva sin idrott. Därför sponsrar Gekås gärna dem som inte har lika lätt att få sponsorer, säger Patrik.Varje vecka går han och några andra medarbetare igenom de många ansökningar som kommer in via webben där man kan fylla i ett formulär. Alla får inte godkänt; ansökningarna ska ligga i linje med Gekås Ullareds policy om lokal bredd och behov.– Under pandemin blev frågan om sponsring extra viktig för oss eftersom många företag drog in sina bidrag då. Vi gjorde tvärtom och höjde våra insatser så att klubbarna inte skulle gå under när de som mest behövdes.Idrottssponsringen är bara ett av de sätt som Gekås Ullared bidrar till så kallad social hållbarhet i samhället. Företaget ger också årliga bidrag till samhällsviktiga organisationer som SOS Barnbyar, Hand i Hand, CancerRehabFonden, Human Bridge och Bris.– Jag säger som Bamse: Är man stor och stark ska man vara snäll. Vi kan inte bidra till allt, men vi kan göra skillnad. Det är det minsta vi kan göra.
Patrik LevinGekås Ullareds vd ser det som självklart att företaget sponsrar lokala idrottsföreningar eftersom de är viktiga för att bygden ska leva och blomstra.
29 oktober 2024
Nu blir det ännu mer LEGO®
Nu blir det ännu mer LEGO®
Nu blir det plats för ännu mer kreativitet och skaparglädje när Gekås Ullared utökar avdelningen för LEGO® i varuhuset.
LEGO® grundades redan år 1932 och har sedan starten inspirerat generationer av byggare med sina färgglada klossar och oändliga skaparmöjligheter. Från att börja som en liten dansk träleksaksproducent har LEGO® vuxit till en global ikon, känd för att främja kreativitet, problemlösning och finmotorik hos både barn och vuxna. Idag inkluderar sortimentet en uppsjö av olika teman och serier, vilka fortsätter att fascinera med sina detaljrika och fantasieggande byggsatser.Gekås Ullared har sedan många år haft ett stort och brett sortiment av LEGO®, och nu blir det ännu lite bättre! Avdelningen har nämligen blivit större än någonsin, och med den kommer ännu fler serier och byggsatser att välja mellan. Oavsett om du letar efter klassiska klossar, de senaste licensierade produkterna eller extra klurigt LEGO® som är speciellt anpassat för vuxna byggare, hittar du allt till oslagbara priser hos oss.
Bygg LEGO®versionen av legendariska Nissan Skyline GT-R (R34) från filmen Fast & Furious.
Låt barnen bygga sin egen Stitch, komplett med cool hawaiiskjorta, blomma och glasstrut. Koppla av och låt bygget ta tid med denna vackra och naturtrogna orkidé.
Bygg ihop din egen rosbukett med denna byggsats från serien Botanical Collection.
Upptäck den nya generationen av LEGO® Friends där hundräddningscykeln är en av modellerna. LEGO® Technic-modellen Lamborghini Huracán Tecnica har verklighetstrogna detaljer som V10-motor, styrning och öppningsbara dörrar.