Shopping
Var hittar jag en kundvagn, och finns det vagnar med babysits att låna?
Kundvagnar finns att hämta i kundvagnsgaragen runt om på våra parkeringar utanför varuhuset, då det inte finns några kundvagnar inne i varuhuset. Se till att ha pollett eller tiokronorsmynt till hands när du ska hämta ut din kundvagn. En kundvagnspollett finns att få hos Kundtjänst eller utgångsvakten.
Alla våra kundvagnar är märkta med en symbol och ett nummer på handtaget.
Lägg ditt kundvagnsnummer på minnet för att undvika att ta fel vagn i vimlet, eller ta en bild med mobilen.
Vi har även ett begränsat antal kundvagnar med babysits för utlåning. Kontakta våra väktare eller kundtjänst vid ankomst, så hjälper de dig. Om alla babysitsvagnar är utlånade kan du sätta upp dig på en väntelista och bli kontaktad när en blir tillgänglig.
Vilka varor finns i Gekås sortiment?
Vi har tyvärr ingen möjlighet att besvara specifika sortimentsfrågor. Vi har oerhört många artiklar i varuhuset och utbudet skiftar ständigt. Det gör det svårt för oss att ha uppdaterad information om alla produkter som finns just nu, och som eventuellt kommer in framöver.
Kan jag handla från Gekås Ullared online?
Tyvärr har vi ingen webbshop och ingen möjlighet att skicka varor mot betalning. Det enda sättet att shoppa till bästa pris är att handla på plats i varuhuset, med undantag för våra utemöbler som går att köpa online med hemleverans.
Kan jag låna en rullstol hos Gekås Ullared?
Ja, men vi har ett begränsat antal rullstolar att låna ut. För att låna en rullstol, kontakta någon av våra väktare eller kundtjänst vid ankomst, så hjälper de dig. Om alla rullstolar är utlånade finns möjlighet att sätta upp sig på en väntelista och bli kontaktad när en rullstol blir tillgänglig. Det finns även permobiler och speciella vagnar, som passar till rullstolen, att låna för dagen.
Kan ni göra specialutrop i varuhusets högtalare åt mig?
Tyvärr har vi inte möjlighet att göra utrop gällande födelsedagar eller andra speciella tillfällen. Meddelande i högtalarna är till för vår egen kommunikation, och vi vill hålla ner mängden utrop för att få kundernas uppmärksamhet när vi har något viktigt att säga.
När är det högsäsong och lågsäsong på Gekås Ullared?
Vi har som allra flest kunder på sommaren, under veckorna 28 till 33, och på hösten, veckorna 38 till 50. Under hösten har vi som flest kunder under veckosluten. Vi brukar dessutom ha extra kundtillströmning under klämdagar, till exempel kring helger som Kristi himmelsfärd.
Önskar du besöka oss under högsäsong rekommenderar vi dig att planera in ditt besök på en vardag, måndag–torsdag. Fredag, lördag och söndag är vanligtvis mycket folk under högsäsongen, vi har då utökade öppettider.
Vi har lågsäsong i varuhuset mellan vecka 1 och vecka 10, så åker du till oss då slipper du trängsel.
Kan man se pris på Gekås Ullareds varor?
På vår webbplats under Inspiration kan du hitta priser på en del av våra varor. Vi kan dock inte lämna ut pris på alla, över 100 000, olika produkter i varuhuset på grund av konkurrensskäl och för att vårt sortiment ständigt uppdateras och förändras.
Är det kö in i varuhuset?
Ta hjälp av våra webbkameror för att se om det är kö in till varuhuset. Vi jobbar ständigt med att förbättra upplevelsen för kunderna och vi har bara kö in till varuhuset ca 15 dagar om året.
Vad är shoppingbussen?
Gekås shoppingbuss är en gratisbuss som går mellan varuhuset och Gekåsbyn. Med Shoppingbussen tar du dig enkelt fram och tillbaka mellan shoppingen och ditt boende på campingen eller i stugorna och du behöver inte tänka på parkering. Här hittar du information om shoppingbussen.
Kan jag få mina varor hemskickade?
Du har möjlighet att få dina varor hemskickade när du har handlat i varuhuset. Kontakta Varubyte utanför kassalinjen efter betalning, så hjälper vi dig att skicka hem dina varor med Postnord Logistics. Frakten betalar du mot postförskott.
Vi har storleks- och viktbegränsningar för vilka varor som man kan få på hemsändning, för skrymmande varor kontakta Kundtjänst för information innan köp.
Finns det Wi-Fi på området?
Ja, här kan du surfa fritt överallt! Anslut till Destination Ullared, inga inloggningsuppgifter behövs.
Vad gäller vid betalning?
I kassorna accepteras följande valutor: SEK, NOK och EURO. Vi tar endast utländska sedlar, ej mynt. Efter beslut av Dansk Nationalbank har vi ingen möjlighet att ta emot betalning med danska sedlar.
Vi begränsar oss till att ta emot maximalt 25 stycken svenska mynt per köp i Gekås samtliga kassor. Detta för att undvika köer, tekniska problem och för att måna om arbetsmiljön.
Vi tar emot betalning med både Swish och American Express.
Behöver du ta ut pengar så hittar du bankomat i anslutning till ICA butiken i Ullareds centrum.
Reklamation och varubyte
Jag har upptäckt ett fel på en vara jag köpt på Gekås och vill reklamera den. Hur gör jag?
Om du köpt en defekt vara kan du lämna den i varuhuset för felkonstaterande inom två månader från det att felet upptäckts. Utemöbler köpta med hemleverans går inte att reklamera i varuhuset.
Vill du reklamera online eller via telefon till kundservice behöver vi ditt kvittonummer och kontaktuppgifter samt en ungefärlig vikt för din försändelse.
Använd dig av vårt kontaktformulär som du hittar här.
Läs mer om hur du gör en reklamation här.
Hur länge har jag öppet köp på en vara jag köpt på Gekås Ullared?
Vi har alltid 30 dagars öppet köp på våra varor i obruten förpackning, alternativt säljbart skick, och mot uppvisande av kvitto.
Läs mer om öppet köp här.
Vad gäller vid byten av julklappar?
Julklappsbyte gäller från 27 september 2024 till 31 januari 2025, det vill säga att du har öppet köp fram till 31 januari på varor köpta från och med 27 september.
När får jag pengarna tillbaka om jag reklamerar en vara?
När du skickat tillbaka varor för retur eller reklamation, kan det i undantagsfall ta upp till två veckor innan pengarna syns på ditt konto. Vår Kundservice jobbar så snabbt de kan och oftast kommer pengarna in på kontot betydligt snabbare än så.
Läs mer om reklamation här.
Jag har upptäckt ett felslag på mitt kvitto. Kan ni rätta till det?
Om du fått ett felslag på ditt kvitto, vänligen kontakta vår kundservice via vårt kontaktformulär i första hand. Du kan också ringa oss på telefonnummer 0346-37500.
Jag vill lämna tillbaka en vara, men jag kan inte komma till Ullared inom 30 dagar. Hur gör jag?
Om du har långt till Ullared kan du skicka tillbaka varan inom perioden för öppet köp och få pengar tillbaka. Vid öppet köp står du för fraktkostnaden och du kan inte byta till en ny vara utan endast få pengarna tillbaka.
Kontakta oss via vårt formulär för att få ett ärendenummer som du anger på din försändelse, klicka här för att komma till formuläret.
Gekås Ullared AB
311 85 Ullared
Observera att du inte kan använda dig av Schenker Privatpak när du skickar varor till oss.
Jag vill reklamera en vara, men har tappat bort kvittot. Hur gör jag?
Vid reklamation måste vi ha ditt kvitto. Om du betalt med kort kan du med hjälp av ett kontoutdrag få fram datum för inköpet samt kvittots exakta slutsumma. Om du vet datum och exakt slutsumma för ditt inköp, så kan vi förhoppningsvis hitta ditt kvitto och genomföra reklamationen.
Läs mer om hur du gör en reklamation här.
Kan jag byta till en annan vara på distans?
Tyvärr har vi ingen möjlighet att byta en vara mot en annan storlek eller vara, på distans. Däremot kan vi erbjuda öppet köp och pengarna tillbaka, om du skickar varan enligt instruktionerna i frågan ovan.
Läs mer om öppet köp här.
Jag har glömt att lösa in mitt tillgodokvitto - kan jag göra det i efterhand?
Ja, kontakta oss via vårt kontaktformulär
Skriv med följande uppgifter i mailet:
- Tillgodokvitto ID-nummer
- Summan
- Ditt bankkontonummer inklusive clearing nummer
Parkering
Kostar det något att parkera bilen?
Nej, det är gratis parkering på alla parkeringsplatser och P-hus.
Finns det laddplats för elbil?
På varuhusets parkering finns totalt 83 platser för laddning av elbilar. Här hittar du information om laddplatser.
Finns det husvagns- och husbilsparkering?
Ja, på vår husvagns- och husbilsparkering finns det plats för omkring 100 ekipage. Läs mer om parkering.
Presentkort
Vart kan jag köpa Gekås presentkort?
Gekås presentkort finns att köpa i Kundtjänst, i alla våra kassor och online.
Läs mer och beställ presentkort online här.
Hur länge gäller Gekås presentkort?
Gekås presentkort är giltiga i två år från utställandedatum och finns att köpa i Kundtjänst, i alla våra kassor och online.
Läs mer och beställ presentkort här.
Kan jag lämna in ett presentkort och få pengar tillbaka?
Gekås presentkort kan inte bytas mot kontanter.
Om jag betalt med ett presentkort och lämnar tillbaka varorna, får jag pengarna tillbaka?
Oavsett vilket betalningssätt du använder dig av så gäller samma regler som vid kontantköp.
Vad gör jag om jag tappat bort mitt presentkort?
Om ditt presentkort är köpt på plats i varuhuset kan du kontakta oss via formuläret som du hittar under denna FAQ.
Är ditt presentkort köpt online ber vi dig kontakta vår samarbetspartner GoGift på (+46) 010-138 84 44 eller via mail kundtjanst@gogift.se.
Gekåskortet
Samla bonus med Gekåskortet!
Gekåskortet är vårt Mastercard som vi erbjuder dig i samarbete med Resurs Bank. Med Gekåskortet får du obegränsad bonus på alla köp. Varje krona ger 1 poäng, vid 10 000 poäng får du en bonuscheck på 100 kr att shoppa för på Gekås Ullared. Dessutom innebär vårt nya Gekåskort varken årsavgift eller fakturaavgift. Det kallar vi smart shopping!
Gekås Ullared
Hur gör jag för att söka jobb på Gekås Ullared?
Vi annonserar ut lediga tjänster via vår hemsida. Om vi inte har några lediga tjänster för tillfället, kan du ändå göra en intresseanmälan via hemsidan.
Hur kommer jag i kontakt med Gekås Inköpsavdelning?
Om du vill komma i kontakt med våra inköpare, gör du det enklast genom att fylla i formuläret, som du hittar under denna FAQ. När du fyllt i formuläret och skickat det, ser vi till att det kommer till rätt inköpare som hör av sig vid eventuellt intresse.
Jag gör ett skolarbete om Gekås. Vem kan jag kontakta för att få svar på mina frågor?
Vad kul att du gör ett skolarbete om oss! Vi har tyvärr ingen möjlighet att lämna skriftlig information till alla de som gör skolarbete om oss, eftersom förfrågningarna helt enkelt är för många. Här på vår hemsida finns mycket information att hämta, kika gärna in under rubriken ”Om oss”.
Jag undrar om Gekås Ullared vill sponsra min förening?
Du kan läsa mer om våra riktlinjer för sponsring under fliken ”Om oss” här på hemsidan.
Varför har ni inte självscanning på Gekås?
Vi har väldigt många kunder hos oss, som dessutom handlar stora mängder. Det gör att självscanning bli ganska omständligt och svårt att genomföra på ett bra sätt för oss och kunderna. Vill du hålla koll på priserna på det du handlar, finns det prisfrågeterminaler på några ställen runtom i varuhuset.
Hur hittar jag till Gekås Ullared?
Enklast hittar du oss genom att söka på Google eller någon annan sökmotor.
Har du GPS lägger du in GPS-koordinaterna till vår kundparkering: 57° 08′ 13”N 12° 42′ 37”E
Välkommen!
Kontakta oss
Skulle du inte hitta svaret på din fråga är du varmt välkommen att kontakta oss via formuläret nedan. Vi har tyvärr ingen möjlighet att besvara specifika sortimentsfrågor. För att på bästa sätt kunna hjälpa dig är det viktigt för oss att veta vilken typ av ärende det gäller. Skriv även en utförlig beskrivning och kontrollera att dina kontaktuppgifter stämmer en extra gång.
Kundservice och bokning
Frågor och ärenden rörande varuhuset, bokningar, boende, camping och våra övriga verksamheter.
Telefon: 0346-375 00