Gekås Ullared utemöbler köpvillkor

Välkommen att kika runt bland Gekås Ullareds utemöbler. Från februari finns möblerna uppställda i vårt showroom på plan 2 i varuhuset. Observera att showroomet med utemöbler under höst och vintermånaderna ersätts med vårt fantastiska jultorg.

Gekås utemöbler köps online med hemleverans. Under utemöbelsäsongen finns en del mindre skrymmande möbler att köpa och ta med på plats direkt i varuhuset. Utbudet av produkter i varuhuset kan skilja sig från utbudet som kan köpas online. Vi reserverar oss för slutförsäljning.
Fraktavgiften avgörs av din leveransadress och baseras på de två första siffrorna i leveransadressens postnummer. Minsta ordervärde är 1 995 kr exkl. frakt.

495 kr – Postnummer: 30-34, 42-43, 50-51
695 kr – Postnummer: 21-29, 35-41, 44-49, 52-57
995 kr – Övriga postnummer

Fraktavgiften presenteras i kassan vid köptillfället. Leverans sker normalt inom 10 arbetsdagar från beställningstillfället. Ta del av kompletta köp- och leveransvillkor samt information om betalalternativ i här nedan. Fakturaköp erbjuds privatpersoner genom Resurs Bank (ej företagsköp).

Viktigt att tänka på inför din hemleverans

SKÖTSELRÅD – Ge dina utemöbler bästa förutsättningarna för att hålla länge

Oavsett vilket material dina utemöbler är tillverkade av sliter sol, vind, regn och luftföroreningar på dem. Här kan du läsa mer om hur du skyddar och underhåller dina möbler för bästa hållbarhet.

Se våra skötselråd för att ge dina möbler bästa förutsättningar.

KONTAKT – Gekås kundservice

Har du frågor kring våra utemöbler eller om ditt ärende gäller retur/reklamation av utemöbler ber vi dig kontakta Gekås kundservice via vårt kontaktformulär.

Köpvillkor utemöbler

1. ALLMÄNT

2. AVTAL & BESTÄLLNING

3. KUNDUPPGIFTER

4. FRAKT & LEVERANS

5. PRISER

6. BETALNING

7. ÖPPET KÖP & RETUR

8. GARANTI & REKLAMATION

9. LAGAR & TVISTER

10. FORCE MAJEURE

FAQ - vanliga frågor och svar gällande DSVs hemleveranser till privatpersoner

När kommer jag bli kontaktad av er gällande min leverans?

Kan jag följa min sändning?

Kan jag byta leveransadress?

Kan någon annan ta emot leveransen?

Ringer chauffören innan?

Kan ni ställa av sändningen utan att någon kvitterar, det vill säga göra en kvittensfri lossning?

Kan jag i efterhand ändra telefonnummer vid avisering?